niedziela, 16 kwietnia 2017

The 9th Life of Louis Drax (9. życie Louisa Draxa), Alexandre Aja

The 9th Life of Louis Drax (9. życie Louisa Draxa), Alexandre Aja

Mam mieszane uczucia. Film zdecydowanie pozuje na arcydzieło, ale czy nim jest? Ta mieszanina wątków i zapożyczeń uzupełniona o rolę dziecka, ckliwe wątki mające wzruszać, trochę tanich chwytów, którymi obciążono negatywnych bohaterów – co nieco to jednak za proste. Pomimo wielkiego urozmaicenia środków tu i ówdzie wkrada się łopatologia. Do tego wszystkiego telepatia, symbolika (dość niejasno osadzona w jakiejkolwiek znanej mi skodyfikowanej symbolice), motywy bohaterów, cokolwiek nieprzekonujące. Zakończyłem projekcję z poczuciem, że ktoś chciał mnie w bardzo skomplikowany sposób nabrać na to, że obejrzałem wybitny film, a tak naprawdę obejrzałem przebiegłą próbę upozowania na wybitny film. Bardzo przebiegłą, trzeba to przyznać.

4/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz